Наскільки ти українець В погоні за останнім Кубком УЄФА
Кві 15

ЗбручПісля відвідин печери Млинки мене за деяку допомогу сайту Тіні Гардаріки засновники цього ж сайту запросили взяти участь у сплаві Збручем. На сплав вирушили майже тією самою компанією, тільки без Вованчика. Саня і Рома виїхали з Чернівців, я через годину виїхав з Коломиї. Погода була, м’яко кажучи, неважна – нависали зловісні хмари. В районі Гвіздця почався сильний дощ, який перейшов у справжню грозу з блискавками і громом. Думаю, все приплили, але в районі Городенки дощ зупинився уже повністю.
До Чорткова доїхав без пригод, тільки пригадується кумедний випадок з хлопцем, якого довго розпитував водій, куди йому потрібно. Хлопець їхав в одні Озеряни, а попав зовсім в інші. Виявляється в Тернопільській області є 2 села з такою назвою (в Бучацькому і Борщівському районах) і 2 в Івано-Франківської області (Галицький і Тлумацький р-ни).

О 20:00 на автостанції в Чорткові мене зустріли Саня і Рома і ми, дочекавшись маршрутки, поїхали в смт. Заводське, де нас зустрів Андрій. До години першої ночі розмовляли, дивились різні ролики.  На нас 3 випало одне місце на дивані і два на підлозі. Волею сліпого жеребу на дивані опинився Саша.

5 година ранку – підйом, потрібно пакувати рюкзаки, катамарани в буси і вперед. Їдемо в с. Збручанське. Дорога просто жахлива. Пригадую,  що один раз уже їхав цією дорогою, тільки у зворотньому напрямку, коли їхали перший раз у Млинки і поїхали в с.Залісся Борщівського ,а не Чортківскього району (привіт Озерянам).

Прибувши на місце – розпалюємо вогнище, снідаємо, готуємо катамаран до сплаву. Після цього відвідини залишків фортеці XVI ст. у Чорнокозинцях і початок сплаву. Хто на якому катамарані буде сплавлятись вирішує жереб. Ми втрьох попадаємо на один катамаран (зелений). Надворі холодно, вітер, але головне, що нема дощу. На обід зупиняємось у с. Кудринці, де мене чекав неприємний сюрприз. Я кинув чалку на берег і вискакуючи з човна, став на край берега – берег мене не витримав і пішов вниз, я за ним – двома ногами у воду – по коліна в 2 штанах (свої запасні я одягнув під низ, щоб не було холодно, хоча до закінчення обіду мої хакі-штани вже були сухі). Вода ніби і холодна була, але я не відчув холоду. Швиденько переодягнувшись (виручив Рома, який дав мені свої запасні штани) пішли оглядати залишки Кудринецької фортеці XVII ст., побудованої панами Гербуртами у 1615 році з пісковику, який тут же і добували.

На самому верху під гул вітру Андрій і Олексій влаштували дует-партію на скрипці і гітарі. Такої гри на скрипці я ще не чув, чесне слово. Там були і народні мотиви, і Мурка, і “Шторм” Вівальді (Ванесса Мей відпочиває).

Після обіду – продовження сплаву. Річка петляє каньйоном, і то зліва, то справа постають величні береги каньйону. Де річка захищена каньйоном – вітру немає і веслувати неважко, але коли берег низький, вітер дує прямо назустріч і веслувати важкувато. Веслуєш, веслуєш – а результату нема. В такі моменти в голові крутяться слова однієї пісні: “Ветер в харю, а я шпарю”. Потрібно було дійти до ГЕС – а там невеликий відпочинок, але та ГЕС за поворотом, а до повороту ще далеко. Як на мене це була найважча ділянка за весь сплав. Потім обніс катамаранів берегом, ще біля години веслування і розбиття табору (було 8 наметів) – розкладання наметів (свій намет тестив перший раз), потім вечеря, футбол, розмови, ігри біля багаття.

Вночі погода принесла сюрприз – почався дощ, але ранком, десь біля 8 години він зупинився. Сніданок і далі в дорогу на Хотин. По дорозі ще 2 зупинки і прогулянки до чудових водоспадів, маленький перекат, розвід з тросами. (місцеві жителі над річкою натягують троси, до яких чіпають човни, нам потрібно повністю лягати на катамарані, щоб нас не скинуло у воду. Катамаран, що йшов перед нами попередив нас про 2 троси, які ми пройшли. Дивимось, вся команда катамарану лягла, ніби проходить трос. Ага, значить є трос. Йдемо повільно, пильно вдивляємось, де ж він є, повільно ми так йшли до того місця, поки не зрозуміли, що нас просто розіграли :) ). Перекус на воді, не відходячи від інструментів (весел), дає нам сили веслувати ще трохи.

Десь біля години другої виходимо у дельту Дністра. Тут на межі 3 областей (Тернопільської, Чернівецької і Хмельницької) Збруч впадає у Дністер. Ширина просто неймовірна, як море. Ніколи ще не бачив, коли одна річка впадає в іншу і чітко видно, де води однієї річки, а де вже іншої (Збруч – чистий, Дністер – брудний). Між іншим наш катамаран у води Дністра ввійшов першим, хоча попереднього дня часто був останнім. Вітер знову дує в обличчя – гойдаємось на хвильках Дністра. Трохи далі хвильки закінчуються і починається дуууже сильний вітер. Веслувати важко, цей стан описує переінакшена народна мудрість: “Веслуй, не веслуй, все одно …”. Провеслувавши ще трохи, причалюємо до берега. Все, фініш. До Хотина йти не будемо, хоча залишилось вже недалеко. Вдалині височіє Хотинська фортеця. Розкладаємо катамарани, спускаємо їх, миємо, носимо дрова.

Після перекусу ми залишаємо групу, яка буде повертатися бусами в Чортків. Ми спішимо на автовокзал в Хотин. Приходимо за 2 хвилини до відправлення останнього автобуса в Чернівці. В Чернівці прибуваємо за 5 хвилин до відправлення останнього автобуса в Коломию.
Результати сплаву: вражаючий каньйон, багато нових вражень, нових знайомих, описати це важко, потрібно обов’язково, хоч раз в житті спробувати. Шкода, що нема жодної фотографії з Дністровського каньйону, коли були на катамарані не було як фотографувати, коли були на березі сильно спішили на автобус.
P.S. Наступної ночі мені снилось, що я веслую і мене розбудила дружина, сказала, щоб я перестав гребсти. Я здивувався, звідки вона знає, а я просто намагався веслувати і сіпався. :)
З нетерпінням чекаю сплаву на Дністрі.
P.P.S. Якщо написав щось не так, або щось забув, нехай мене поправлять ті, хто брали участь у сплаві.

Залишки фортеці у с.ЧорнокозинціЗалишки фортеці у с.Чорнокозинці Залишки фортеці у с.ЧорнокозинціЗалишки фортеці у с.Чорнокозинці Залишки фортеці у с.ЧорнокозинціЗалишки фортеці у с.Чорнокозинці  Збручанський каньйон Збручанський каньйон
р.Збручр.Збруч ЧорнокозинціЧорнокозинці ЧорнокозинціЧорнокозинці р.Збручр.Збруч
фортеця у с.Кудринціфортеця у с.Кудринці Кар'єрКар’єр Як змійка в'ється ЗбручЯк змійка в’ється Збруч Фортеця у с.КудринціФортеця у с.Кудринці
ЗбручЗбруч ДуетДует РоманРоман ЯЯ
Розвалини фортеціРозвалини фортеці Проходження перекатуПроходження перекату Чудовий водоспадЧудовий водоспад Той самий водоспадТой самий водоспад
Половина учасників сплавуПоловина учасників сплаву А це вже інший водоспадА це вже інший водоспад
Наша команда веслує навіть на березі :)Наша команда веслує навіть на березі :) Учасники подорожіУчасники подорожі

Панорама Збруча - с. Збручанське

Панорама Збруча – с. Збручанське

Теги: , , , , , ,

Коментарів: 9 для “Подорож старим кордоном (Збручанське – Хотин)”

1. 1. ВованNo Gravatar Сказав:

Озеряни ще є в Тлумацькому районі :)

2 Вован
    То я помилився, то його якраз в Тлумацький і завезли

3. 3. ScorpioNo Gravatar Сказав:

офигенно! классное путешествие, Тарас!
    как палатка себя показала?

Сплав був дійсно суперовий, а палатка як палатка.- вітер не зірвав, дощ не намочив (хоча не було сильного вітру внизу і сильного дощу).

5. 5. naziNo Gravatar Сказав:

бомба

6. 6. EsoterikNo Gravatar Сказав:

Тарас, досить вже грести))))) оце мені найбільше сподобалось))) а ти подумав, що дружина бачила твій сон))))

Після того, як на Попа 2 рази не вийшли – снилось, що виходжу на гору, а тепер веслую вночі. :)

8. 8. АпчхиNo Gravatar Сказав:

бомба

9. 9. АпчхиNo Gravatar Сказав:

Думаю, могу дополнить информацию про Хотин: http://volshebnaya-planeta.ru/?p=454