Петрівський ярмарок-2010 Цвіт папороті-2010
Лип 29

ЯвірникВ кінці травня і зі своїм знайомим Віталіком ходили на хребет Явірник і вершину Явірник-Горган. Тоді весь похід нас супроводжувала дощова погода і з хребта крім туману ми так нічого і не побачили. І ось трошки більше ніж через місяць я захотів пройтись ще раз на Явірник, але спуститись іншою стороною. А починалось все в суботу, коли я з Вовою домовились в неділю йти на Явірник. Відсвяткувавши зустріч випускників, я в екстреному порядку взяв маленький рюкзак, навігатор і пішов на московський поїзд. Доїхали московським поїздом в Коломию, переночували у мене і пішли на ранковий автобус на Буковель.

О 7:10 відправлявся автобус Коломия – Мукачево, на який ми сіли і за півтора години вийшли на зупинці (біля відпочинкового комплексу “На пеньках”) в Ямні. Далі маршрут йде по дорозі вздовж комплексу “Карпати”, все як попереднього разу, тільки цього разу погода набагато краща. Світить сонце, навколо нас плавно піднімаються хмарки.  Трохи вище у зоні лісу робимо перекус. Виходимо з лісу на полонину Прутинок, з якої відкривається гарний краєвид, звідси видно полонину Явірник (минулого разу тут був тільки туман). Йдемо знову лісом по дорозі, виходимо до перехрестя (вправо – назад в Яремчу, вліво і вгору – дорога йде на полонину Явірник, йдемо вгору). На цьому перехресті лісовози зробили страшне болото, та й дорога розбита сильно лісовозами. Йдемо болотом до полонини, після вориння (загорожа для корів хто не знає) нас зустрічає корова, яка якось дивно на нас настроєна. Корови хоч і не боюся, але сховався за дерево. Виявляється, вона йде до вориння, думаючи, що ми його не закрили. О 11:00 ми виходимо з лісу. Щоб вийти на стежку на хребті – треба обійти колибу, ми полізли в лоб. З полонини гарно видно г.Хомяк, на якій я був 2 роки тому.

А далі – стандартна дорога – трохи лісом і камінням. О 12:17 (мій прогноз, що вийдемо о 12:00 не справдився) ми на вершині Явірник-Горган. Звідси добре видно хребет Синяка і Малого Горгана. Над нами скупчуються чорні грозові хмари, чути гуркіт грому. Причому гримить з усіх боків – один раз перед нами, другий раз ззаду нас. Починає крапати дощик. Одягаємо дощовики, але дощ нас не зачіпає (забігаючи наперед скажу, що три рази ми думали,що змокнемо і завжди нам везло, дощ зупинявся). Якраз перед нами чорна грозова хмара, ми йдемо їй назустріч. Каміння намокло, а по мокрому камінню йти задоволення небагато. Так ми доходимо до точки, де нам потрібно повертати у ліс (як потім виявилось на карті – то є г.Женець). Тут ледь-ледь помітна стежка (не маючи навігатора – ми її би не знайшли). Метрів за 20 перед цією стежкою, я почав обходити величезну каменюку і обходив стороною лісу, знайшов якусь “псевдостежку”, почав нею йти, провалюючись у чорницях, вернувся назад на хребет. Спускаємось вниз – перші метрів 100 спуск дуже крутий – майже вертикальний, далі просто крутий спуск.

До полонини Туршугувата у мене трек був, далі трека не було (як виявився, був і трек далі, я просто ступив), хоча там досить чітко видно стежку. Так ми дійшли до р. Жонка, яку прийшлось переходити вбрід, бо були тільки залишки кладки. Після кладки, єдина дорога, яка була повертає наліво (в протилежну сторону від Яремчі) та ще й вгору. Це мене трохи збентежило. Але через 200 метрів дорога повернула в потрібну нам сторону. Згодом (через 300 метрів) від цієї дороги відходить (чи то приєднується до цієї дороги) дорога з 201 маршрутом на Переслоп. По цій дорозі сходимо в Яремчу. Йдемо ще подивитись на водоспад Пробій, але заходимо з базару. Я думав, що там є прохід, а його там не виявилось, але подивились на водоспад з іншого ракурсу, а то завжди з мосту. У Яремчі зупиняємо маршрутку в сторону Коломиї, а в Коломиї одразу пересідаємо на автобус Ужгород-Чернівці, який догнав нас в Коломиї.

Так закінчився наш похід на хребет Явірник. За день пройшли 24.7 км. GPS-трек маршруту можна скачати тут.
Фото з походу:

Гори димлятьГори димлять Гори димлятьГори димлять Гори димлятьГори димлять ГусеницяГусениця
ГусеницяГусениця Плямиста саламандраПлямиста саламандра КраєвидКраєвид
Там де видніється синій дах - полонина Явірник (туди ми йдемо)Там де видніється синій дах – полонина Явірник (туди ми йдемо) 3D-хмара3D-хмара Полонина ЯвірникПолонина Явірник ЯремчаЯремча
Хом'якХом’як КамінняКаміння
Явірник ГорганЯвірник Горган Хом'якХом’як Чи то дим, чи верткальна хмаркаЧи то дим, чи верткальна хмарка ГорганиГоргани
ГорганиГоргани КедрКедр Я власною персоноюЯ власною персоною ГорганиГоргани
ГорганиГоргани ВоваВова В цю хмару нам треба йтиВ цю хмару нам треба йти Наше світле майбутнє :)Наше світле майбутнє :)
ЯремчаЯремча А там уже дощА там уже дощ КедрКедр Спуск вниз (тут не видно крутизни схилу)Спуск вниз (тут не видно крутизни схилу)
Камінь біля водоспадуКамінь біля водоспаду Водоспад ПробійВодоспад Пробій Профіль висоти (чітко видно який стрімкий спуск)Профіль висоти (чітко видно який стрімкий спуск) Карта маршрутуКарта маршруту

Вид з полонина ПрутинокВид з полонина Прутинок

Полонина ЯвірникПолонина Явірник

Зліва направо Хом'як, Синяк, Малий ГорганЗліва направо Хом’як, Синяк, Малий Горган

Теги: , , , , , , ,

Коментарів: 6 для “Явірник”

1. 1. EsoterikNo Gravatar Сказав:

добре прогулялися. особливо запам’яталося форсування річки

Ага, ще треба було піти вздовж річки (на карті є маршрут там). :)

3. 3. ScorpioNo Gravatar Сказав:

красивая прогулка )
    мохнатая гусеница прикольная

Ага, гарно прогулялись – у нас з Вовою останнім часом стандарт – 25 км ))