Вставай Україно National Geographic Ukraine №1
Кві 01

Продовжую розповідь про нашу подорож в Чехію на чемпіонат світу з біатлону. Попередній день у нас був насичений різними подіями – 3 місце Валі Семеренко, погоня за поїздом, добирання на таксі. Як завжди лягли пізно і, як завжди, вранці прокинулись не рано. Я ставив будильник на 7:30, але не поставив (не вистачило одного натискання кнопки “Ок”) :) і прокинулись десь біля 9 години.

Традиційно йдемо снідати. Набираємо на підноси їжу і ту чуємо голос нашого північного сусіда: “Я чьот не понял, а гдє єда”. Ну так, їсти нема що. Не враховуючи 2 види сосисок 3 салати, сир, ковбасу, овочі, фрукти, йогурти, десерти, соки, чаї (про різні там мюслі, пластівці і т.д мовчу). Далі “північний сусід” відзначається ще більше – розбитий стакан з соком посередині кафе. Вечір, напевно, у нього вдався, бо в 9:30 його штормить нормально. Ну це був маленький відступ. Поїли, пішли в номер і далі оглядати славне місто Брно.

Червоний костелЧервоний костел Трамваї міста БрноТрамваї міста Брно
Трамваї міста БрноТрамваї міста Брно Трамваї міста БрноТрамваї міста Брно

Стандартна ситуація – біля готелю сідаємо на трамвай і їдемо в центр. Йдемо в напрямку замку Шпільберк. По дорозі оглядаємо Червону церкву, Університет Масарика (взагалі у Чехії дуже багато пам’ятників Масарику). Йдемо в напрямку Шпільберка.

Університет (але не чНУ)Університет (але не чНУ) Університет ім. МасарикаУніверситет ім. Масарика

Шпільберк – заснований в XIII столітті чеським королем Пржемислом Отакаром II як резиденція і фортеця для захисту міста Брно від ворогів. Шпільберк оточений товстим муром, на який поналипало багато снігу. Ще здалеку бачимо панно невідомого художника. Вітя проводить нам екскурс по даній роботі.

Сережа, Лена. х..Сережа, Лена. х..

Далі на стінах Шпільберку прозаїчні примітивні речі – хтось намалював метелика, хтось зайця. Але переплюнути роботу наших “північних сусідів” не вдалось нікому. Гуляємо Шпільберком, звідси відкривається чудова панорама на місто Брно. Вдалині видно костел св. Петра і Павла. Я агітую піти в музей міста Брно. Заходимо в якесь адміністративне приміщення, йдемо на 3 поверх, там закрито. Ну значить не будемо у музеї.

Червоний костелЧервоний костел Костел Петра і ПавлаКостел Петра і Павла ЗайчикЗайчик
Кольорові багатоповерхівкиКольорові багатоповерхівки
Древня статуяДревня статуя КазематиКаземати ЛіхтарЛіхтар

Заходимо всередину фортеці, оо, так це тут музей. Йдемо в касу. Виявляється, що можна взяти декілька варіантів квитків. Беремо (що побільше і подешевше) пункти 1+2+5 – zalar, od hradu і Vulcanalia. Платимо з кожного по 100 Кц (40 грн), залишаємо одяг і вудочки в гардеробі і йдемо на екскурсію. Я ще тут купив туристичну марку Spielberk

Перше на порядку денному це та загадкова Vulcanalia. Виявляється, що це свято бога вогню Вулкана. І у кімнатах, що “присвячені Вулканалії” зображені фотографії з феєрверками, упаковки від феєрверків, карта з відміченими містами, де проводилось це свято. Довго ми тут не затримувались – за 15 хвилин пройшли всі кімнати і пішли далі.

Герб на стіні замкуГерб на стіні замку Герб на стіні замкуГерб на стіні замку Герб на стіні замкуГерб на стіні замку
ВхідВхід МакетМакет
Тара для феєрверківТара для феєрверків VulcanaliaVulcanalia
Вітя читає книгуВітя читає книгу Ще одна тараЩе одна тара
Якісь мензуркиЯкісь мензурки Та сама книгаТа сама книга
І ще одна тараІ ще одна тара Знову тараЗнову тара
Україна на мапі ЄвропиУкраїна на мапі Європи

Наступна експозиція присвячена замку Шпільберк і тут можна ознайомитись з результатами розкопок на цьому місці. Оригінально придумали – підлогу зробили з сітки і можна ходити і бачити прямо під ногами розкопки. Оглядаємо ключі, цеглу, різні знаряддя, гроші (серед них знайшли і 3-копієчну монету колишнього СРСР).

Наступні 9 кімнат присвячені історії міста Брно – від 1200-х р. і до нашого часу. Розглядаємо різні рукописи тих часів – оце у людей були почерки і час, щоб таке писати. (подібні речі я бачив у музеї міста Коломиї) Найдовше ми затримуємось у кімнатах з 19 ст., де знаходимо на мапах Західну Україну і у кімнаті “Нацистська Чехія”. Тут можна побачити різні речі, які робили у тюрмі, передавали у тюрми і т.д. Є тюремна колода карт (ех, мені би таку у мою колекцію). Йдемо до гардеробу. Вже шкодуємо, що не пішли на експозицію картин “Від Відродження і до наших днів”, але ми спішимо, бо крім Шпільберка нас ще чекає сьогодні біатлон. Вже при виході з музею я помічаю знак “Фотографувати заборонено”. Вибачайте працівники музею, але з вас ніхто нічого мені не казав. :)

РозкопкиРозкопки
РозкопкиРозкопки РозкопкиРозкопки
КлючіКлючі ГлечикиГлечики
ДзвінДзвін
МонетиМонети
ГербГерб Знаряддя для їжіЗнаряддя для їжі
РукописиРукописи РукописиРукописи
У ЛьвовіУ Львові
Ще один рукописЩе один рукопис БочкаБочка Нацистська кімнатаНацистська кімната
Нацистська кімнатаНацистська кімната
Листи з війниЛисти з війни КнижкаКнижка
КартиКарти Тюремні шашкиТюремні шашки
Передача в тюрмуПередача в тюрму
ВіночкиВіночки КазематиКаземати КазематиКаземати

Після музею, я пропоную ще обійти кругом замок. Так і робимо. На одній зі стін проводиться ремонт. Одразу впадає в очі, що не вміють чехи працювати – 2 людей на одному вікні просто сидять і …. працюють. Нема перекурів, 100 грам, нема 4 людей, які мають стояти і дивитись, як хтось один працює (і це я вже не перший раз помітив). Повертаємось назад. Зупиняємось біля електронного стенду, на якому можна тицьнути на гудзики і на англійській або чеській мові “стенд розкаже” про вибрану частину замку. Але треба йти, нас чекає біатлон. Дорогою вниз ще раз оглядаємо панно з Сережою і Лєною.

СоборСобор
ВказівникиВказівники Спуск внизСпуск вниз
Трамваї БрноТрамваї Брно Трамваї БрноТрамваї Брно

По дорозі до вокзалу Олег вагається чи їхати йому у Нове Место на чоловічу індивідуальну гонку (шансів щось виграти у наших було мало). Вирішуємо зайти на базарчик і купити овочів на грецький салат (ми подумали, щоб ввечері поїсти чогось і я запропонував зробити цей салат). Олег вирішує, що він з нами не їде і продукти купить ввечері. Знаходимо дуже дешеві мандарини – 12 КЦ/кг (4.8 грн). Купуємо кілограм мандарин (можливо, як би ми знали чеську і що там написано, то ми би їх купили, але про це буде далі :) ).

Ми з Вітею їмо палачинки (млинці по нашому) за 40 КЦ (16 грн) і прощаємось з Олегом. На возклаі купуємо квиток до Ждяру. Тут же Вітя уточнює в касі, чи можна використати наші вчорашні квитки. Виявляється, що все ок (квитки дійсні до опівночі наступного дня – тобто у нашому випадку півтора доби). Задоволені сідаємо в поїзд і вирушаємо у Нове Место. А що було у Новому Место буде в наступній частині. :)