Чорногора. День перший. Дземброня – Смотрич – Піп Іван Чорногора. День третій. Несамовите – Говерла – Петрос – Кваси
Чер 15

ЧорногораЯ давно ще мав мрію – переночувати на Попі Івані і сфотографувати схід сонця. Ця мрія здійснилась наполовину – я переночував на Попі Івані, але схід сонця сфотографувати не зміг (чому те сонце сходить так рано, якби того дня сходило о 10 год. – я би якраз встиг). Отже, зрозуміло, що спали ми допізна – прокинулись о 10 год. Нашого сусіда вжене було, він десь в 7 ранку зібрався і пішов геть. Якраз в цей час почали підтягуватись люди, як зі сторони Шибеного, так і зі сторони Бребенескула (говорили, що вночі такий вітер був на Бребенескулі, що ламав намети). У нас також був вітер, але ми були захищеними від вітру могутньою стіною Білого слона.

Сніданок був аналогічним до вечері – український борщ (з свининою і курятиною), салат “Дністер” ну і, звичайно,чай (з шипшини) – куди без чаю в горах.

Поїли, помили посуд, провітрили спальники, прибрали все за собою і пішли всередину обсерваторії. Вилізли на дах обсерваторії (перший раз був на самому даху – завжди всередині лазили і на ротонду). Краєвиди відкриваються неймовірні – видно всю Чорногору. На даху обсерваторії дме дуже сильний вітер (як казав Ігор вітер тут дме тільки з одного боку – з румунського – отже всі дощі через румунів – треба їм вимикати час від часу свій вітряк :) ).

Дуже пізно (о 12:55) ми продовжили нашу мандрівку Чорногорою. Далі – стандартний маршрут по хребту. Вийшли на гостроверху вершину, яку я вважав (та і не тільки я) г. Дзембронею, а навігатор показує, що до гори ще біля 1 км йти. Потім дома перевірив на 3 картах – дійсно – та гостроверха вершина – це не г.Дземброня, а просто безіменна висота 1870 м, а г. Дземброня на 8 метрів вища. Хоча ця гора і краща, і тут чіткіше виражена вершина, ніж на г.Дземброня. Біля Дземброні ми зустріли туристів, які були на озерах, говорили, що купались, нормальна вода. Ігор запалився ідеєю – давайте сьогодні йдемо на Несамовите, там ночуємо і завтра на Петрос і спуск у Кваси. Мені такий варіант не дуже подобався, бо 3 день мав бути досить важким (так воно і сталось). Віталік вагався – але після слів Ігоря, що давай збігаємо на Гутин-Томнатик погодився (він на Гутин-Томнатику ще не був). Так як у нас демократія, то більшість перемогла.

Далі по маршруту йде траверс Менчула і досить різкий (але короткий) підйом на хребет. Бребенескул ми мали траверсувати, але Ігор йшов першим попереду і пішов на вершину. Ми з Віталіком за Ігорем також піднялись на вершину Бребенескула. Підйом не викликав жодних труднощів. З вершини Бребенескула видніються Шпиці – одне з найкрасивіших місць у Карпатах. Після Бребенескула – траверс г. Ребра, о 16:30 ми на перемичці до Гутин-Томнатика. Знімаємо рюкзаки і швиденько на Гутин-Томнатик (туди і назад дорога зайняла 30 хвилин). Далі спуск до Несамовитого, по дорозі обдумуємо де би поставити намет, бо на озері сильний вітер (цілу дорогу від Попа Івана до Несамовитого нас супроводжував сильний вітер – деколи від поривів нас тягнуло сильно вправо). Цей же вітер і “вкрав” у мене “підсрачник”, який був причеплений до рюкзака (не везе мені з ними, один з них я залишив, коли йшли на Довбушанку).

Декілька хвилин по 6 – і ми на Несамовитому, розкладаємо намет, Віталік і Ігор скупались в озері (не боячись накликати грозу :) ), я сказав пас. Крім нас на озері ще 2 москальки і 6 спортсменів (як сказав нам еколог по дорозі). У спортсменів із Хмельницька великі проблеми з наметом – він тріпотить на вітрі і хоче кудись полетіти. Дуже довго вони мучились з наметом, потім перенесли його в інше місце і поставили. Біля нас бівакували ще 2 хлопці з Івано-Франківська, було весело – анекдоти, різні історії, оповіді. З одним з них трапився цікавий випадок – вітер хапнув каремат і почав нести до озера. Хлопець тільки дожене карімат, новий порив вітру і карімат знову “тікає”, так вітер заніс карімат на озеро, але лізти в озеро не прийшлось, через декілька хвилин карімат був уже на протилежному боці озера.

Вечеря знову домашня – салат “Дністер”, смажене куряче філе і тушонка. А на десерт – глінтвейн з лимоном. Все, треба йти спати, завтра буде найважчий день. Сьогодні із запланованих 24 км пройшли тільки 14 км, отже завтра буде лишніх 10 км.

Польова кухня на Попі ІваніПольова кухня на Попі Івані Польова кухня на Попі ІваніПольова кухня на Попі Івані Ротонда Білого слонаРотонда Білого слона Мармароси - румунські Михайлик і ФеркеуМармароси – румунські Михайлик і Феркеу ОбсерваторіяОбсерваторія Говерла через гратиГоверла через грати Відпочинок на обсерваторіїВідпочинок на обсерваторії ОбсерваторіяОбсерваторія Віталік і яВіталік і я Чорногірський хребетЧорногірський хребет ОбсерваторіяОбсерваторія ОбсерваторіяОбсерваторія ОбсерваторіяОбсерваторія ОбсерваторіяОбсерваторія Піп Іван (Чорна гора)Піп Іван (Чорна гора) Піп Іван (Чорна гора)Піп Іван (Чорна гора) Дорога на "псевдоДземброню"Дорога на "псевдоДземброню" "ПсевдоДземброня""ПсевдоДземброня" Підйом на хребетПідйом на хребет На задньому плані Піп ІванНа задньому плані Піп Іван БребенескулБребенескул Гутин ТомнатикГутин Томнатик На задньому плані Петрос і ГоверлаНа задньому плані Петрос і Говерла ШпиціШпиці Траверс г.РебраТраверс г.Ребра Земля прийомЗемля прийом Оз. БребенескулОз. Бребенескул Оз. Бребенескул і г.БребенескулОз. Бребенескул і г.Бребенескул Гутин ТомнатикГутин Томнатик Гутин ТомнатикГутин Томнатик г. Лемськаг. Лемська Несамовите озероНесамовите озеро Наш наметНаш намет

Такий вітер супроводжував нас цілий день

Теги: , , , , , , ,

Коментарів: 11 для “Чорногора. День другий. Піп Іван – Бребенескул – Несамовите”

1. 1. ОляNo Gravatar Сказав:

Фотки взагалі супер! Дуже класна погода)

Ми замовили таку погоду. :)

3. 3. ScorpioNo Gravatar Сказав:

г. Лемська – Карпатский Хаф доум )

4. 4. ShklyarNo Gravatar Сказав:

Вражає швидкість написання вами статті.
    А от подивіться першу частину, фото як цвітуть чорниці. Щось мені здається, що то рододендрон карпатський. Ні?
    А тут – гора Гутин Томнатик. Якщо це з хребта, то щось мало схожа.. Подивлюсь свої фотографії, але як на мене, то це щось інше :)

На рахунок квітів – точно сказати не можу, якщо рододендрон росте між чорницями – то значить то був він.
    На рахунок Гутин Томнатика перша фотографія – це 100% він – тут фотографія у поганій якості із озером Бребенескул внизу (Гутин Томнатик)
    А 2 інші фотографії – це схили Гутин Томнатика в сторону оз. Бребенескул.

А на рахунок швидкості написання – то зазвичай я пишу дуже довго – це щось сам на себе не схожий. :)

7. 7. ShklyarNo Gravatar Сказав:

Ага, я про 2-і інші.

Ті 2 інші – то також Гутин Томнатик – схили його.
    А на рахунок квітів чорниці і рододендрона – виправив, таки дійсно то є рододендрон.

9. 9. NevazhlyvoNo Gravatar Сказав:

Фото 4, помилочка. В центрі кадра двійня Михалек-Феркеу в Румунії, а масив Піп-Івана Мармаросько трохи далі, правіше по кадру.

@ Nevazhlyvo
    Дякую за зауваження, ніколи не був у Мармаросах, тому і помилився, уже виправив.

11. 11. ДмитроNo Gravatar Сказав:

Да боковий вітер на Чорногорі сильний! Дує і не перестає! Ми коли йшли по маршруту Чорногора – Мармароси відчули це на повну: