Колода №10. Прага. Pentax k-r body
Тра 22

Нижній став. Дендропарк СофіївкаОдного разу, їдучи в тролейбусі, я побачив рекламу від туристичної компанії “Лідер-тур”, що 7 травня організовується поїздка в дендрологічний парк “Софіївка”, що в Умані. Я вже дуже давно хотів туди попасти, але ніяк не виходило. Через декілька днів я відвідав фірму “Лідер-тур”, що знаходиться на вул. К.Лібкнехта, 8, дав завдаток у розмірі 100 грн (ціна поїздки 170 грн дорога + 20 грн екскурсія на людину). Там розказали, коли і як ми будемо їхати – цілу ніч туди і півдня назад – з одного боку важко так їхати, але з іншого – ми встигаємо туди і назад за одну добу. Ближче до 7 травня погода зіпсувалась остаточно – дощі, в Карпатах сніг, різні сайти показували різну погоду в Умані – але всі сходились на одному – хмарно (sinoptik.ua – постійний дощ, gismeteo.ua – сніг, meteoprog.ua – дрібний дощ). Ввечері, напередодні поїздки я вагався – їхати чи не їхати, вле все таки поїхали. Взяли таксі і о 23:00 були на Центральній площі. Попереду таксі, майже від нашого будинку їхав пасажирський був Mercedes Sprinter – я сказав (я знав, що будемо їхати Спрінтером, іншої інформації про колір, номер бусу у мене не було) – цей бус буде їхати в Умань. Мало того, що він їхав в Умань, саме в цьому бусі (а всього було 3) ми їхали в Умань. :)

Отже, в ніч з 6 на 7 травня виїхали з Чернівців. У випадку зі мною спрацював закон підлості – спинка мого крісла не опускалась, а 7 годин сидіти у вертикальному положенні не дуже зручно. Водій викруткою опустив трішки крісло і я був змушений лежати (сидіти) в одному положенні без регулювання спинки. Цікаво, що така історія зі мною трапляється не вперше – коли їхали з Сімферополя в Коломию – в автобусі не “працювало” одне крісло – і це місце попалось саме мені. Аналогічний випадок памятаю, ще коли в шкільні часи їхали в печеру Кришталеву.

Біля 3 ночі ми були в Меджибожі (2 дівчини, що сиділи позаду нас говорили Медживік :) ). Тільки після Меджибожа, я зміг більш-менш поспати. О 8 ранку ми в Умані, небо чорне, затягнуте хмарами, але дощу немає. Снідаємо, виходимо на вулицю, починається дощ. Ми витягнули парасолі (так як мали 2 парасолі – то одну віддали хлопцеві і дівчині, які не мали ні дощовиків, ані парасоль), хтось одягнув дощовики і почалась екскурсія. Нас розбили на 3 групи (відповідно по бусах) і ми почали оглядати парк. Спочатку – історія про заснування парку, Софію Потоцьку, взагалі про Потоцьких. Алеї в парку зроблені таким чином (змійкою), що видно не більше 50-100 м, що чекає попереду. А попереду нас чекає павільйон Флори і фонтан “Змія” – саме за цим фонтаном всі впізнають парк. Вздовж алеї присутні пам’ятники грецьким богам, філософам. Взагалі парк створений в дусі грецької міфології – назви річок, озер, гротів взяті звідти. Екскурсовод нам розказала ще декілька цікавих історій з життя Потоцьких, провела до верхнього ставу і … залишила – далі у нас був вільний час від 11:00 до 15:30. Ще вдома, я роздрукував сторінку з вікіпедії про Софіївку – це допомогло нам орієнтуватись, куди потрібно йти і чого ми ще не бачили.

Якщо ви хочете чогось цікавішого – наприклад відпочити на Кіпрі – горячие туры на кипр цены – все для вас.
Якщо ви надаєте перевагу відпочинку в Україні – відпочивайте в нашому міні готелі мини отель затока отзывы.

У нас було в планах покататись на човні підземною річкою Ахеронт, але нам сказали, що там метрів 30-40 сама поїздка і ми передумали. Далі ми обійшли озеро, глянули на рожевий павільйон (тут гарна клумба з тюльпанами у вигляді серця) і пішли ще раз оглядати гроти і фонтани. Через годину дощ закінчився і навіть виглянуло сонечко, я витягнув фотоапарат і вже не ховав до кінця дня. Оглянувши ще раз водоспад ми пішли в англійський парк, потім повернулись знову до водоспаду. Потім знову через англійський парк пішли до партерного амфітеатру. В англійському парку багато різних реліктових дерев, цей парк, напевно, цікавий для дендролога. У парку я побачив, один з найстаріших видів рослин нашої планет – гінкго дволопатеве. У мене з цією назвою асоціюється 9 клас – у нас був вазон, який засох і ми йому дали назву гінкго дволисте :) . У англійському парку я пробував сфотографувати білочку, яка, ніби, гралась з нами у хованки. Але поки переставляв об’єктив – вона від нас втекла. :(

Біля входу у Партерний амфітеатр розташований ще один фонтан – Семиструмінь. Мені Партерний амфітеатр дуже сподобався – зигзагоподібна форма, рівно стрижені кущі, а посередині гарні квіти. Вище від партерного амфітеатру знаходиться оранжерея, але на жаль, вона зараз знаходиться на реконструкції і всередину нікого не впускають. В розарії ми також не були, так як зараз там троянди не цвітуть.

Після амфітеатру ми глянули ще на Терасу муз, де стоїть обеліск з триголовим орлом, вийшли на оглядовий майданчик, звідки гарно видно фонтан Змію і площу Зборів, пройшлись до китайської альтанки, пообідали під старим дубом (вік більше 400 років). Народні перекази говорять, що під цим дубом зустрічались Максим Залізняк та Іван Гонта (якщо б цей дуб був у Карпатах – то обовязково носив би назву дуб Довбуша :) ). Так як час наближався до 15:00 ми поспішили до виходу. Але входів (і отже виходів) є 3 – нам про це і розказували, Але ми про це забули і біля одного входу почали шукати наші автобуси, через декілька хвилин я зрозумів, що це не наш вихід. Я ввімкнув навігатор, глянув куди треба йти (хоча там іншої дороги і не було) і ми пішли. Навігатор показував, що йти треба ще більше кілометра, знову почався дощ і ми прискорились. Біля 15:00 ми були в автобусі, через декілька хвилин прийшли всі пасажири і ми відправились назад в дорогу. Їхали довго – власне не так довго їхали, як стояли на заправці, у Меджибожі водії довго обідали і т.д. Вдома були після 12 години ночі.

В загальному поїздкою задоволений, тільки не зрозуміло, чому гнали аж 3 буси, якщо можна було всіх людей помістити в один комфортабельний автобус, а в бусі важко сидіти 12 годин.
На рахунок прогнозу погоди – meteoprog.ua рулить (напевно вгадали), gismeteo.ua i sinoptik.ua – “отстой”.

Фото з Софіївки:

КущКущ ШишечкиШишечки ЛебідьЛебідь Тарпейська скеляТарпейська скеля
Фонтан Змія і павільйон ФлориФонтан Змія і павільйон Флори Статуя МеркуріяСтатуя Меркурія Камінь, подібний на профіль ПотоцькогоКамінь, подібний на профіль Потоцького Випалене деревоВипалене дерево
ВодоспадВодоспад РотондаРотонда ГондолаГондола

І ще фото з іншого фотоапарату

Фонтан ЗміяФонтан Змія МостикМостик Площа зборівПлоща зборів Статуя АполлонаСтатуя Аполлона
Статуя ІппокрениСтатуя Іппокрени Рожевий павільйонРожевий павільйон Дивні дереваДивні дерева Дивні дереваДивні дерева
Клумба незабудокКлумба незабудок КатерКатер СофіяСофія Інший катерІнший катер
Водоспади на память дітей (померли від чуми) Софії Потоцької Водоспади на память дітей (померли від чуми) Софії Потоцької ВодоспадВодоспад ВодоспадВодоспад ДятелДятел
Вхід в партерний амфітеатрВхід в партерний амфітеатр АмфітеатрАмфітеатр Партерний амфітеатрПартерний амфітеатр Партерний амфітеатрПартерний амфітеатр
Партерний амфітеатрПартерний амфітеатр Обеліск ОрелОбеліск Орел Вид на нижній ставВид на нижній став Нижній ставНижній став
СиничкаСиничка Площа ЗборівПлоща Зборів Площа ЗборівПлоща Зборів Китайська альтанкаКитайська альтанка
Старий дубСтарий дуб Фіолетове дереаоФіолетове дереао Прощальний поглядПрощальний погляд Тарпейська скеляТарпейська скеля