Бідна Верховна Рада Сивуля. День другий. Рущина – Пекло – Тавпіширка – Бистриця
Вер 29

Велика СивуляТак як і минулого року на початку осені приїхав Вова Осіпов з США і за традицією ми зібрались у похід. Вирішили йти на найвищу точку Горган – г. Сивулю (1836 м), так як ніхто з нас не був в цих краях. Заодно і можна протестити карту Горгани, Свидовець (забігаючи наперед можу сказати, що йти з такою картою і навігатором одне задоволення).Отже в п’ятницю ввечері ми сідаємо на львівський поїзд, на вокзалі зустрічаємо двох знайомих, які нам і купують квитки (так що ми навіть в черзі не стояли). Тут трапився курйоз – нам квитки купили, а про те, що ніхто за них не розплатився ми згадали аж наступного дня. Швидко доїхали до Коломиї, хоча поїзд і їхав повільно, але час ми провели весело граючи в карти однією, а потім двома колодами. Вова (не той що Осіпов) розказував нам сценарій фільму про “Каріматомена”, в якому я маю грати головну роль, а він бути продюсером (коротше кажучи трохи проганяв. :) ).

В Коломиї переночували в мене вдома і вранці пішли на автобус до Івано-Франківська, дуже добре, що вони їдуть через кожні 15 хвилин. Біля 7 ранку були в обласному центрі (Вова з одного Сан-Франціска приїхав в інше Сан-Франціско), зустріли Женю – 5 учасника нашого походу і поїхали на трикотажну фабрику, звідки відправляються маршрутки в сторону Гути.

Перед відправленням автобуса зайшли в “Фуршет” перекусили якимись гарячими бутербродами і сіли в автобус на Гуту. О 8:20 виїхали з Франківська, через 1:40 год ми на місці. Відстань невелика, але автобус їде довго, бо такий автобус і по дорозі ще заїжджає в Солотвин на базар. По дорозі нетверезий (а це було 8:30 !!!) місцевий житель нам розказував про ведмедів, які водяться у Горганах. :)

10 хвилин після десятої ми у Гуті, швиденько переодягаємось, перевзуваємось і о 10:25 виходимо на маршрут.Йдемо сільською автомобільною дорогою, потім починається грунтова дорога, болото, доходимо до вказівника, який показує прямо на Сивулю, направо на Ігровець, йдемо прямо, через 150 м дивлюсь на GPS, а наш маршрут повинен йти направо (ще вдома ми вирішили йти через Боревку), повертаємо назад.

А далі починається те, що дуже “любить” Вова Зеленюк – переходи річок, а точніше однієї – р. Лопушна, перший раз по камінню, другий раз по колоді, а третій раз вбрід. Хоча третій раз (і четвертий – назад вбрід) ми могли і не переходити, потрібно було шукати стежку справа від річки, але там вода розмила берег і стежки не було видно. Перейшовши річку йдемо деякий час зліва від неї, хоча навігатор показує, що потрібно йти справа. Коли зліва стежка закінчується переходимо на праву сторону і попадаємо на наш маркований маршрут. Слава Богу річку переходити більше не доведеться, вона зліва від нас. Ми виходимо на поле Лопушна, залишаючи справа від нас залишки фундаменту (яких ми так і не побачили),

Далі стежка йде траверсом Ігровця, біля стежки бачимо могилу дівчинки, яка прожила 14 років (що з нею сталось не знаю). О 14:20 бачимо справжні Горгани – величезні цекоти справа від нас, тут робимо привал, перекус, фотографуємось і вперед. Йдемо через перевал Боревка на полонину Погар, тут є інформаційний знак “Карпатських стежок” (взагалі цей маршрут досить добре промаркований, ще не зустрічав у Карпатах такого якісного маркування). Трохи далі від цього місця набираємо води, бо за точками з проекту “Блуд” наступна вода буде не скоро. Хоча погода така, що води пити не хочеться – хмарно і прохолодно. О 16:30 ми на г. Боревка. Тут зустрічаємо туристів, які йшли з Осмолоди, але в таку погоду нікуди йти не хочуть і сьогодні відпочивають (у них є день в запасі – вони можуть собі це дозволити). Видимість метрів 50, перед нами суцільне молоко, стає холодніше. По дорозі Вова чуть не наступає на гадюку, робимо гадюці фотосесію, добре, що холодно і вона малоактивна. О 17:43 проходимо г. Лопушна Далі кам’яні залишки укріплень з часів першої світової війни – добре зроблені – уже скоро буде 100 років, а вони не розвалюються.

Дорога йде по каміням тільки вгору і вгору. Женя і я (особливо я) відстаємо. О 18:40 робимо привал, їмо шоколадку, цукерки, trail mix (Вова привіз зі штатів – горіхи з корицею – класна штука, мені сподобалась). І тут диво – хмари (бувально за лічену мить) розходяться і ми бачимо пречудову картину – всі навколишні гори (подібне було таке, коли ми перший раз йшли на Чорногірського Попа Івана). Фотографуємо всю цю красу. І ось за поворотом ми бачимо ціль сьогоднішнього дня – Велику Сивулю, а далеко в небі ми бачимо веселку. Піднімаємось на Велику Сивулю і о 19:35 ми на вершині. Підйом на вершину не був важким,

Далі Мала Сивуля, але у нас з часом трабли, нам його банально не вистачає, вирішуємо траверсувати Малу Сивулю, тим більше, що на карті є стежка. Траверсна стежка йде відгалуженням від стежки, яка йде на вершину, але ми зрізали і не піднімались вгору, а пішли зразу в обхід. Метрів 300 бездоріжжям і ми виходимо на наш траверс. 20:30 і в лісі вже темно, одягаємо ліхтарики і йдемо лісом до місця ночівлі. О 20:55 знаходимо гарне місце (полонина Бистра або Рущина), де і розбиваємо наше наметове містечко.

Так як було темно і дрова не дуже приємно збирати, то варимо їсти на пальниках (крім мого, був ще один пальник – Женя взяв).

Як і минулого разу Вова взяв модне спиртне (того року був Бурбон), цього року 375 мл Pyrat Rum XO Reserve. А вечеря стандартна – суп, гречка з тушонкою.

За цей день ми пройшли 23 км з перепадом висот 1246 м. (трек пройденого маршруту буде сукупним за 2 дні в наступній частині).
Фото з першого дня походу

Бистриця СолотвинськаБистриця Солотвинська OffroadOffroad OffroadOffroad Перехід по колодіПерехід по колоді
ВбрідВбрід МогилаМогила Траверс ІгровцяТраверс Ігровця Траверс ІгровцяТраверс Ігровця
КедрКедр МохМох Цікаве деревоЦікаве дерево ГорганиГоргани
Підйом на г.ЛопушнаПідйом на г.Лопушна Гадюка звичайна (Vipera berus (Linnaeus 1758))Гадюка звичайна (Vipera berus (Linnaeus 1758)) Залишки укріплень під г.ЛопушнаЗалишки укріплень під г.Лопушна ХмаркиХмарки
Г.ЛопушнаГ.Лопушна Гірський краєвидГірський краєвид Гірський краєвидГірський краєвид Велика СивуляВелика Сивуля
Велика СивуляВелика Сивуля Гірський краєвидГірський краєвид Гірський краєвидГірський краєвид Велика СивуляВелика Сивуля
Захід сонцяЗахід сонця Мала СивуляМала Сивуля Маршрут 1 дняМаршрут 1 дня

ЛопушнаЛопушна

ХмариХмари

Лопушна (на задньому плані Ігровець)Лопушна (на задньому плані Ігровець)

Теги: , , , , , , , ,

Коментарів: 15 для “Сивуля. День перший. Гута – Боревка – Сивуля – Рущина”

1. 1. Vovan4ukNo Gravatar Сказав:

а гадюка хотіла тебе вкусити. голову підняла – крок вперед і…

Це вона так підняла голову, бо я її фоткав зі спалахом – або позувала, або хотіла вкусити :)

3. 3. ScorpioNo Gravatar Сказав:

хорошо мы погуляли, и в реке побродили :) и на камнях поподскальзывались
    кайф был когда начали раздвигаться тучи и рассеиваться туман, и мы увидели нашу цель, красоту гор и поели сальца :)
    ужин и ром из свежеподаренных Вованом походных стопок :)

4. 4. fuxxNo Gravatar Сказав:

І я хочу восени ще раз вибратися в Карпати, але наразі щось не складається. Може на наступний тиждень на Марамороси виберуся.

Фотки класні!

Саме так Вова – перший день був класний – спочатку погана погода, потім ми побачили те, куди ми йшли. Вечеря в горах – як завжди смачна, іншою вона не буває, а 80-85 мг рому були класними.

@ fuxx
    треба йти пошвидше, а то скоро обіцяють сніг в Карпатах і якщо йдете на Мармароси – то дозвіл треба заздалегідь давати.
    Я ніяк не зберусь написати звіт про похід на Мармароси.

6. 6. ОляNo Gravatar Сказав:

Фотки взагалі клас!!! Я в захваті! )))

То погода така була, а як зміючка ? ;)

8. 8. ВіталікNo Gravatar Сказав:

Класно! Заздрю, там я ще не був.

Віталік все ще попереду, треба туди ще раз піти, але через перевал Легіонів.

10. 10. YurecNo Gravatar Сказав:

Фотка “Захід сонця” супер! Дуже класно!

@ Yurec дякую – це погода нам такий подарунок зробила.

12. 12. TolikWSNo Gravatar Сказав:

Запитання трохи не до цього фото-звіту, але дуже потрібно знати, чи можна палити вогонь на полонині між хомяком і синяком?
    Щяро вдячний!
    Вибачте!

Коли я там був – там було місце від вогнища і там випасають худобу – то ж вогнище палять 100%.

14. 14. TolikWSNo Gravatar Сказав:

Щиро вдячний за швидку відповідь!
    Готувались до походу, що про дозвіл на вогнище забули, а виїзджати в вівторок!
    Ще раз дякую, удачі в походах!

15. 15. ЖеняNo Gravatar Сказав:

Спасибо за статью, прошелся по вашему маршруту и дальше до Буковеля, чуть-чуть поснимал, если интересно – https://www.youtube.com/watch?v=iyweSNmVWiI