Hostgator support Петрівський ярмарок – 2012
Лип 15

ГропаМісяць тому зі знайомим з роботи з’їздили в Горгани з однією ночівлею. Багато чув про масив Братківської, але ніколи там не був, то ще у вівторок маршрут склав Бистриця – Братківська – Чорна Клива із спуском в Чорну Тися і далі в Ясіню. Під питанням була тільки дорога – йти через Гропу, чи зразу на Братківську (все одно прийшлось би трохи повертатись назад). Після консультацій на форумі karpaty.com.ua вирішив, що будемо йти через Гропу.
Ще на Обнові я з Віталіком (колега з роботи) говорили про те, що було б добре кудись махнути в гори. І у вівторок ми вже домовились, що йдемо. Дуже довго шукали третього, бо було ще одне вільне місце у наметі. Але, на жаль, дехто не міг, дехто не хотів і в результаті йшли тільки вдвох. В четвер закупили продукти і в п’ятницю після обіду я поїхав у Коломию. Поїхав швидше, щоб встигнути на футбол Україна – Франція (міг і не спішити, бо і футбол затримався, та і грали наші погано). Десь біля 23:00 приїхав Віталік, зустрів його, пішли спати, бо рано потрібно вставати.

Йдемо на автобус о 6:30 (як і минулого разу) на Надвірну. В автобусі вдалось ще трохи поспати. У Надвірній пересідаємо на автобус до Бистриці і за кермом стара знайома – дружина водія (перші 10 хвилин вона матюкала водія маршрутки до Пасічної, якій забрав туристів, її потенційних пасажирів, до Черника). Під час руху автобуса рокіровка – водія-жінку замінює її чоловік. У Максимці стандартна зупинка біля дому водія.(дежа вю минулорічної поїздки в Бистрицю). Поки доїхали до Бистриці в автобусі залишилось тільки нас двоє.

КороваКорова Початок маршрутуПочаток маршруту Братківська - ГропаБратківська – Гропа ПереправаПереправа
ГропаГропа ЯлинкаЯлинка ЯлівецьЯлівець

О 9:30 виходимо на маршрут, попереду нас пішли 6 туристів. Через 30 хвилин ми їх доганяємо .Вони йдуть на озеро (думаю на Салатручільський водоспад) і пропустили розгалуження червоного маршруту. Ну десь кілометр позаду він повертав вправо, група повертається назад. Ми продовжуємо наш маршрут. Невдовзі село закінчується, спочатку йдемо нормальною дорогою, потім дорога розбита лісовозами. О 10:45 вирішили поснідати – бутерброди і канапки з огірками пішли на ура. Йдемо вздовж потічка, в одному місці приходиться роззуватись і переходити річку Так без особливого напруження пройшли перших 9 км – йшлось легко, сонце час від часу ховалось за хмари. А після перших 9 км – почався підйом. Йти стало важче, я почав відставати.

При підйом на Гропу відкриваються гарні краєвиди – видно всі Горгани від Сивулі і аж до Хом’яка. е на початку маршруту я так приблизно прикинув – на Гропі маємо бути о 15:00, на Братківській – о 17:00, на місці ночівлі – 19:00. На Гропі були о 15:36. Перекус на вершині, через півгодини виходимо Далі дорога на Велику Братківську (з Великої Братківської дуже гарно видно наші Карпати), на яку ми йшли менше 50 хвилин. І біля 5 години вже спускались в сторону Малої Братківської. По дорозі зустріли 7 коней – це єдині великі живі істоти, які нам зустрілись на протязі нашого маршруту. Коні відносно нас були налаштовані не дуже, так що ми їх обійшли стороною і почали підйом на Малу Братківську. Підйом жерепом (але якщо порівнювати його з другим днем – то це навіть не рахується). Вершини Малої Братківської як такої і нема – тільки прикордонний (колишнього кордону) стовпчик, повертаємо направо. Спуск вниз жерепом, по дорозі вниз є джерело (якраз те саме, що і на карті), ще 100 метрів нижче є місце для намета. Там і зупиняємося. Я зайшов на karpaty.com.ua (між іншим майже всю дорогу був чудовий зв’язок від Київстару), перевірив чи це те саме місце, що мені рекомендували – так і є, залишаємось тут. Трохи незручно йти до води – ніби недалеко (метрів 100), але вгору підніматись ліньки. Як і на Боревці – тут противні мушки, які сідають на всі відкриті ділянки тіла, залітають в очі, вуха. Мені прийшлось замотатись банданою і сидіти в куртці.

Майже вершинаМайже вершина ВершинаВершина Коні (єдині великі живі істоти першого дня)Коні (єдині великі живі істоти першого дня) КоніКоні
ЧорниціЧорниці ВирубкаВирубка НаметНамет Захист від мушокЗахист від мушок

Приготували їсти на пальнику, планували варити макарони, але я вирішив приготувати суп – 2 картоплі, 1 морква, пучок петрушки і класна домашня тушонка, в результаті макаронів ми вже не хотіли їсти, попили чайку, розпалили вогонь (я трохи погрався у Беара Грилза, але так вогонь за допомогою кресала і не розпалив) і сиділи біля вогню до 12 ночі. Я взяв з собою штатив, пробував фотографувати захід сонця, пробував зробити timelapse-зйомку заходу сонця, але нічого не вийшло, бо неправильно виставивши параметри всі фотографії отримав з різною експозицією). Біля 12 години пішли спати.

Зранку підйом о 7:00 (завжди мене треба вранці будити, а цього разу все навпаки, я прокинувся перший і будив Віталіка, який біля 7:30 виліз з намету). О 9:40 виходимо, ніби ще відносно рано, а сонце вже пече сильно. Сьогодні наша дорога йде на Чорну Кливу, спочатку спускаємось вниз жерепом, а потім вгору старим кордоном. Коли скачував трек, то читав що “у більшій частині місцями із важкопрохідними ділянками жерепу”, реально важко йти, рюкзак з карематом постійно чіпається за жереп, з жерепа опадає чи то пилюка, чи то пилок (видно, що давно тут не ходили) – нікому не радив би туди ходити. В принципі на карті, ще є стежка, яка йде справа від кордону, можливо там трохи краща ситуація. О 12:25 ми на Чорній Кливі, довго ми будемо згадувати цей підйом, у мене дірка в каріматі, в накидці від рюкзака і порвана футболка, у Віталіка постраждав каремат, та ще і Віталік згорів на сонці. А з Чорної Кливи приємний (ближче до села він перетворився в стрімкий і неприємний) спуск в сторону Чорної Тиси. Вже в самому селі нам зупиняється місцевий, що таксує і за 15 грн (з кожного) нас везе на залізничний вокзал. Якщо б не він, то на поїхд не встигли би, бо 7 км за 30 хвилин нереально. А далі – поїздом з 2 пересадками в самі Чернівці.

Якщо ви надаєте перевагу санаторному відпочинку ніж мандрівках по горах – відвідайте наш санаторій. На сайті http://sanatory.vn.ua/ ви знайдете інформацію про наш санаторій і послуги, які він надає.

Трек можна завантажити тут. За 2 дні 40.8 км (але 7.3 з них машиною).

г.Чорна Кливаг.Чорна Клива СвидовецьСвидовець ЧорногораЧорногора На задньому плані Говерла і ПетросНа задньому плані Говерла і Петрос
Спуск з Чорної КливиСпуск з Чорної Кливи БджілкаБджілка
Чорна ТисаЧорна Тиса Чорна ТисаЧорна Тиса Чорна ТисаЧорна Тиса
Склеєна карта маршрутуСклеєна карта маршруту Профіль висотиПрофіль висоти

Масив БратківськоїМасив Братківської

Панорама ГорганПанорама Горган

Теги: , , , , , , , ,

Коментарів: 31 для “Бистриця – Гропа – Братківська – Чорна Клива – Чорна Тиса”

1. 1. manyaksfonNo Gravatar Сказав:

“нікому не радив би туди ходити” – а я тобі казала, а ти хотів на власній шкурі впевнитися ))))
    Молодці! рада за вас!

Ну по-перше ти не казала, що там погана дорога з Кливи на Братківську.
    А по-друге – я не жалкую, що пішли.

3. 3. manyaksfonNo Gravatar Сказав:

драсьті… не казала! як же не казала?! я сказала, що між чорною кливою і братківською великий перепад висот і то все в жерепі і я б так не йшла! чи то я не тобі казала?… ;) :) )
    та безсумнівно, шо нема чого жалкувати!

Глянув в скайп – ти писала “там паскудна дорога, вірніше жереп а не дорога” – я думав таке – жереп жерепом, але не настільки.
    Але буде що згадати :)

5. 5. manyaksfonNo Gravatar Сказав:

я рада, що ті “кусты” не зіпсували вам подорожі )))
    “кусты” – то ми привезли з Чорногори ,якщо ти читав мою розповідь http://hochuvgory.com.ua/index.php/modern/chornogirskij-anshlag

6. 6. Oleg_qweNo Gravatar Сказав:

Привіт!

Не ходив вже там 4 роки.
    Йшли цей маршрут *з продовженням* (гуляли тоді в загальному 7 днів по Карпатам).
    Там дійсно паскудний жереп, мої друзі після нього сказали що зі мною ходити не будуть, але буквально за пів року – рік знову хотіли піти тим же маршрутом…
    Ми ще умудрились зійти (конкретно так зійти) з стежки коли переходили на Свидовецький хребет.
    Радий що у вас все вийшло і сильно жалію що не став тим третім.
    Від мошок зараз ховаюсь за шляпу бо в основному сплю на вулиці (накриваю лице яке виглядає з під спальника шляпою і так сплю). хтось казав що робив приспособу на спальник із марлі.

З повагою,
    Олег.

Привіт Олег, ну буде ще нагода і разом десь підемо, там зараз чорниць у горах повно, скоро ще про Чорногору напишу, як ми ходили.

8. 8. YavorNo Gravatar Сказав:

Привіт. Мушки є й на Боржаві, тільки десь на привалі присядеш, а вони тебе оточують з усіх боків та надокучають. Правда не кусаються)))

2 Yavor
    Та таке враження, що вони всюду є, а ця мушкара тільки сідає на руку і вже пляма червона утворюється.

Андрю ходив кудись ?

11. 11. YavorNo Gravatar Сказав:

та ходив з Богданом недавно на Боржаву
    водоспад Шипіт – г. Великий Верх – г. Стій – г. Плай(метеостанція) – г. Темнатик – Воловець
    такий нескладний порівняно з Чорногорою і Горганами маршрут я думаю, але досить цікаво, гарні краєвиди

О, класно, скільки днів у вас зайняв такий похід, я на Боржаві ще не був ні разу.

13. 13. YavorNo Gravatar Сказав:

ми розділили на 3 дні:
    1. водоспад Шипіт – г. Стій (нижче неї заночували, хоча я так розумію то не традиційне місце, то десь треба на кілометр спускатись вниз, там є труба з якої тече вода і вид на колишню військову базу)
    2. г. Стій – г. Великий Верх – г. Плай(метеостанція)(під Плаєм ночували, біля колишньої сироварні, фактично звідти вже можна зразу йти у Воловець)
    3. від сироварні на г. Темнати, на тому ж хребті є ще дві гори і потім спуск у Воловець, десь до 4 години вже були у Воловці
    Цілком реально пройти за два дні, подекуди читав, що навіть і за день проходять, але то таке) ще є цікавий маршрут з села Міжгіря до Воловця, він виходить довшим. А які в тебе зараз плани, куди хочеш піти? Не знаю чи в мене ще буде змога в цьому році кудись вирватись, але цікаво)

Я також думав подібним маршрутом на 2 дні.
    Цього року хочу на Мармароси піти, але ніяк не виходить, може десь аж у вересні-жовтні.

15. 15. YavorNo Gravatar Сказав:

Класно, багато чув про ті гори і читав твій опис про них)
    Якщо будеш йти, дай знати, можливо ми з братом би теж пішли.

Добре Андрію, дам знати.

17. 17. ЮркоNo Gravatar Сказав:

Доброго дня! прошу сказати, що то за Салатручільський водоспад – не чув про такий. варто його побачити? і де він є в карпатах?
    дякую

Юрко – водоспад знаходиться на річці Салатрук (притока Бистриці).
    Тут більше інформації можете глянути

19. 19. ЮркоNo Gravatar Сказав:

Тарасе, дуже дякую! Золотий ти чоловік :) завдяки твоєму блогу я з сім’єю побував на Бухтівецькому, Манявському, Женецькому та ще багатьох водоспадах, про які раніше навіть не здогадувався. я з івано-франківська. непогано було б піти компанією в гори.

Будь ласка, заходьте, читайте.
    Можна десь скооперуватись і піти разом (є гарний Ялинський водоспад у Карпатах).

21. 21. EsoterikNo Gravatar Сказав:

“…в результаті макарон ми вже не хотіли їсти…” Тому і не хотіли, що він сам-один)

@ Esoterik – вже виправив – не хотіли їсти макаронів :)

23. 23. EsoterikNo Gravatar Сказав:

там немає, що виправляти – взяли з дому одного макарона, так і пиши. взагалі макарон можна було більше місця присвятити, ато ти тільки про всілякі гори пишеш. кому вони потрібні? а ось макарон – це інша справа.

Ок, в наступному звіті напишу побільше про макарон, мюслю, цукерок і гречку (звісно, що про одну штучку)

25. 25. АндрійNo Gravatar Сказав:

а можливо би було взнати де саме те місце для намету, що ви описуєте?

@ Андрій
    Вибачайте, що не відписав одразу, бо зараз в горах і можу зайти в інтернет тільки ввечері і з телефону.
    На рахунок джерела — на мапі його видно — воно одразу за г. Руська, 100 м нижче нього ми розкладали намет. Також, якщо скачаєте трек — то подивіться на ньому місце ночівлю.

27. 27. АндрійNo Gravatar Сказав:

У статті описаний спуск з гори Мала Братківська і ночівля під нею… на горі Руська (на моїй карті 1612м) джерел не позначено жодних. Як я розумію місце ночівлі десь в районі стовпчика №40

28. 28. ВасяNo Gravatar Сказав:

Таке відчуття,що люди ходять в гори варити їсти-супчики,макарони,гречка,картопля і т.д.,щоб було комфортно як вдома.То все лишня непотрібна вага.Ще би диван,телявізор.)))У дводенному поході спокійно можна обійтись без начиння,казанів,пальників і інших прибамбасів.Ну якщо похід більше 3-4 днів,тоді це вже інша справа.А так похід чудовий.

@Вася
    Після того, як пройшов 20 км хочеться відпочити і відновити сили. Тому супчик і тушонка майже незамінні речі. Якщо їх не брати – по вазі вийде економія десь 1 кг на людину.

А якщо будемо йти на 3-5-7 днів, то візьмемо телевізор і диван – без них ну нуяк :)