Черевики Dachstein Як я шукав Серетські скелі
Жов 06

Малий Горган (позаду Довбушанка)Минулого року ходив за таким маршрутом на початку зими. Враження були суперові (не буває походів, після яких залишились погані враження) незважаючи на те, що ми нічого не побачили. Той маршрут запам’ятав такий, що я йшов перший раз зі своїм навігатором. І ось, через 10 місяців після того походу мені запропонували поїхати на Буковель і пройтись цим маршрутом. Звичайно, що я погодився.А запропонував знайомий, через якого я познайомився (вибачайте за тавтологію) саме через навігатор (трішки допоміг зорієнтуватись при покупці навігатора). Отже, у 6 ранку, Вітя з Олегом (виявляється він знає Вову Зеленюка, з яким я часто ходжу в походи і ходив з ним також у похід на Петрос) під’їхали з машиною до мого будинку і ми вирушили на Буковель. Швиденько доїхали до Коломиї (машин на дорозі майже не було), я взяв термос з чаєм і трекінгові палиці і поїхали далі. Ближче до Яремчі мені стало погано, а у Татарові стало вже дуже погано. Останній раз так мене закачувало – ну років десь 10 тому. Трохи віддихавшись, я пересів на переднє сидіння і доїхав (вже без зупинок) до Поляниці. У Поляниці термометр машини показував -1°C (чим ближче до Поляниці тим холодніше, у Коломиї було +2, біля Яремчі +1 у Татарові 0). Перевзулись (заодно потестую свої нові черевики), переодягнулись і вперед.

Вийшли на маршрут о 9:24, навколо хмари, нічого не видно. А у Буковелі будують і будують. Коли тут не буваю – завжди все більше і більше він розростається. Йдемо по старому треку вздовж 13 підйомника. Підпеньки ростуть прямо на дорозі, білих грибів не видно (хоча ми особливо і не шукали – Олег зайшов декілька раз в ліс). Туман починає пропадати і ми бачимо просто фантастичні краєвиди. Думаємо, що це за гори, Свидовецький хребет чи може Буковельська трійця, але як на Буковель, Чорну Клеву і Довгу – то вони явно завеликі. Пізніше бачимо, що це дійсно Свидовець.

Попереднього разу між точками 006 і точками 007 на треку ми пішли напряму скоротивши, цього разу йдемо траверсом не напрягаючись. О 11 годині робимо перекус – бутерброди, гарячий чайок, шоколадка. Щось довго ми їли – аж півгодини. О 12:33 ми доходимо до полонини, з якої просто шикарний краєвид – видно Хом’як, Синяк, Малий Горган, Довбушанку, позаду нас видно красуню Чорногору – з-за хмар визирають вершечки Петроса і Говерли. Пізніше хмари над Чорногорою опускаються і ми бачимо, що Чорногора частково вкрита снігом – від Говерли до Бребенескула, тільки Петрос незаймано безсніжний. Піднімаємось кам’янистим серпантином. О 14:00 ми на Синяку. До Малого Горгана – як рукою подати, я думаю, що 15 хв ходьби туди, реально – годину. Справа від нас чудово видно хребет Явірник. На вершині фотографуємо(сь) і по хребту на Малий Горган. Справа (і ззаду) від Довбушанки йде якийсь хребет, думаємо, чи це хребет Сивуль чи ні. На форумі karpaty.com.ua підказали, що то Поленський і Кізя Гора, а позаду них Ігровище і г.Висока, а Сивулю ледь видно.

О 15:13 на вершині Малого Горгана, знову чай, бутерброди, відпочинок. Через півгодини починаємо спуск, спуск тут досить крутий, каміння дрібне, йдемо і просто зсуваємось вниз. Хоч спуск і стрімкий, але короткий, через 200 м каміння закінчується, починається ліс. О 16:24 доходимо до роздоріжжя (на треку точка 017), минулого разу ми пішли лівіше, зараз я планував йти прямо (автор треку, по якому ми йшли перший раз писав, що лівіше швидше, але прямо добра стежка через хребет Маришечек, але довше). Вирішуємо йти лівіше, тому що з часом у нас слабо і йти в темноті з одним ліхтариком по незнайомій місцевості не дуже б хотілося. Спочатку йде гарна широка стежка, потім вона звужується, а потім і остаточно пропадає і починається екстрім. На профілі висот видно, що перепад висот, який йде до 18 точки складає більше 200м (на 1 км). На карті (роздруківці) видно стежку, яка йде ще стрімкіше, ми її не бачили (та і чесно кажучи, ми на неї і не орієнтувались). Приблизно 900 м (за 30 хв) стрімкого спуску і ми на широкій дорозі, що веде у Буковель. Далі дорога перегороджена сіткою – і дорога, і ліс, і потічок (цікаво, якщо б ми пішли тією стежкою, що на карті, як би ми пролазили цю сітку), пам’ятаю, що ми перелазити тут неприємно, але ворота відкриті, як перші, так і другі. А потім нормальна дорога перетворюється у суцільне болото (машини тут постійно їздять) і починається справжній offroad. Минулої зими такого не було, та і морозець був, дорога була примерзла.

О 19:00 ми біля машини, сідаємо і їдемо в Коломию, там я забираю ще деякі речі і у Чернівці.

Навігатор показує, що пройшли ми 18,9 км (минулого року 17,7 км, Цікаво, що минулого року ми пройшли на півтора години швидше – було холодно і ми не сиділи і милувались горами (та і не видно нічого не було).. Порівнюючи треки, знайшов біля 730 м різниці (обхід між точками 006 і 007, йшли в Буковелі не від зупинки, а трохи далі і т.д). Цікаво, що навігатор у Віті показував, що ми пройшли на 1.5 км менше. Так що, відстань залежить від наших кроків і хто як ходить. Хто хоче пройти більшу відстань за один і той самий час – треба ходити біля мене, хто хоче пройтись маршрутом, але менше кілометрів – ходіть біля Віті.. :) А якщо серйозно – думаю різниця у відстані з’явилась через частоту записування трека (в мене було часто, у Віті – норма). Ввечері буду мати обидва треки і порівняю. Порівняв треки – 500 м різниці знайшов – на старті мій швидше почав писати трек і в лісі у мене багато поворотів, а у Віті трек прямий. Або я ходив багато зигзагами, або у Віті повороти локальні не враховує, або у мене забагато враховує. :) . Треба брати середні цифри – 18,5 км точно було.

Якщо потрібен трек – можна скачати тут.

Будівництво на БуковеліБудівництво на Буковелі Там далеко СвидовецьТам далеко Свидовець СвидовецьСвидовець МорозецьМорозець
МорозецьМорозець Полонина під СинякомПолонина під Синяком Хом'якХом’як Говерла і ПетросГоверла і Петрос
Говерла і ПетросГоверла і Петрос На вершині СинякаНа вершині Синяка Малий Горган (позаду Довбушанка)Малий Горган (позаду Довбушанка, справа від неї у хмарах Сивуля) Малий Горган (позаду Довбушанка)Малий Горган (позаду Довбушанка)
ЯвірникЯвірник На Малий ГорганНа Малий Горган Зліва направо - Довбушанка, Ведмежик, на задньому плані-Поленський і Козя Гора, ще далі - Ігровець і г.ВисокаЗліва направо – Довбушанка, Ведмежик, на задньому плані-Поленський і Козя Гора, ще далі – Ігровець і г.Висока Зліва направо - Поленський, Козя ГораЗліва направо – Поленський, Козя Гора
Вершина Малого ГорганаВершина Малого Горгана СпускСпуск ДовбушанкаДовбушанка На задньому плані ЧорногораНа задньому плані Чорногора
Малий ГорганМалий Горган Малий Горган і СинякМалий Горган і Синяк Профіль висотПрофіль висот Карта маршрутуКарта маршруту

Панорами з походу:

СинякСиняк

ЯвірникЯвірник

ЧорногораЧорногора

СвидовецьСвидовець

Малий ГорганМалий Горган

Теги: , , , , , , , , ,

Коментарів: 4 для “Буковель – Синяк – Малий Горган. Осінній варіант”

1. 1. ІгорNo Gravatar Сказав:

Ех, красота!
    Я щось останні 3 місяці якщо і був в Карпатах, то на грибах. Якраз в цих самих місцях. Пора би вже і по вершинах прогулятися

А у мене на гриби якось часу не стає, а на Шурдині їхали по гриби – то нічого не знайшли.

3. 3. ScorpioNo Gravatar Сказав:

красота )

Знайшов в неті чому відстань може відрізнятись – пишуть, що Oregon дуже короткі відрізки деколи не враховує – так що зараз з Орегоном будемо ходити менше на 1-2 км. :)